Sunday, October 23, 2011

Kohta lähdetään!

Viimeinen ilta kotimaassa moneen viikkoon.

Lähdettiin jo eilen Helsinkiin Pekan äidin luokse. Lähtö oli kaoottinen, tai ainakin minusta tuntui siltä. Mitähän kaikkea kotiin unohtui ja mitähän unohdettiin tehdä... Onneksi Pekalla oli kaikki langat käsissä joten minä sain keskittyä vain panikoimiseen. Junamatka lähijunassa kesti parisen tuntia ja minulla oli tuolla välin aikaa opetella käyttämään uutta iskun- ja kosteudenkestävää kameraamme (sillä saa muokattua kasvoille "dramaattisen katseen" tai "kovan ihon" ja voin kertoa että noista toiminnoista riittää minulle iloa varmaan koko seitsenviikkoiselle reissulle!).

Helsinki on ollut tänään kolea, harmaa ja sumuinen, ja täytyy sanoa että ei kyllä harmita lähteä täältä. Vierailtiin Pekan kanssa ystävillämme Aapolla ja Suvilla ja tässä vaihtuu kirjottaja Tytistä Pekaksi. Käytiin myös katsastamassa korkeakylttyyriä Gallen-Kallelan muodossa Helsingin taidemuseossa. En oo mikään erityinen taideihminen mutta Akselin maalaukset kolahti todella kovaa, varsinkin pari alla olevaa teosta:

'Tytin lemppari:

Tytti liikuttui näyttelyssä kyyneliin, hyvä alku häämatkalle siis.

Huomenna lento Frankfurtin kautta Singaporeen lähtee klo 18.50 ja perillä ollaan tiistain puolella paikallista aikaa
iltapäivällä. Singaporeen on luvattu saapumispäivällemme +30 C ja ukkosen ja sateen uhka. Ei paha.

Nyt iltapalaksi spelttilättyjä, hilloa ja luomumaitoa.

4 comments:

1. Akselin maalaukset saivat minutkin kyyneliin! Ja yllättäen meillä on Tytin kans sama suosikki ü Bon voyage o/

ReplyDelete
  2. Näyttely oli huikea. Minäkään en välttynyt kyyneliltä. Saattelin teidät juuri bussiin lentokentälle.Olitte niin onnellisen oloisia että tuli tosi hyvä mieli :). Mahtavaa ja elämysrikasta matkaa ja pysykää turvassa! All You Need Is Love

3. Hyvää matkaa teille ;-)
    Minua jäi mietityttämään "kova iho" ja "dramaattnen katse"?! Taidamme saada niistä esimerkkejä reissukuvissanne.