Sunday, July 22, 2012

Pitkä viikonloppu junttiporukalla

Taas on ehtinyt edellisestä kirjoituksesta vierähtää tovi, ja tällä välin on myös hommailtu kaikenlaista kumpikin omilla tahollamme. Tytti on edelleen Budapestissa ja raportoi sieltä varmasti myöhemmin, mutta nyt ajattelin kertailla hieman kavereiden kanssa suoritettuja seikkailuja Berliinin yössä ja vähän päivässäkin. Keskiviikkona käytiin porukalla taas Il Ritrovossa pizzalla ja makusteltiin muutenkin itä-Berliinin tunnelmia. Torstaina käytiin shoppailemassa (rakastan shoppailua!) Alexassa josta siirryttiin kaljalle erittäin viihtysään paikkaan jonka nimi on kuitenkin sen verran hankala tavata ja muistaa etten sitä tähän nyt ala laittamaan. Tunnelma oli kuitenkin kohdillaan, baari löytyi (yllättäen) pieneltä sivukujalta ja miljöö oli täynnä mukavan näköistä katutaidetta. Illalla käytiin syömässä Singaporelaisessa fuusio-ravintolassa mm. malesialaista ruokaa ja oli muuten helvetin hyvää!
Baari jonka nimeä ei tule sanoa

Tegeler See
Juntti
Perjantaina pojat vuokras pyörät ja lähdettiin kiertelemään Berliinin rajaseutuja. Pyöräiltiin ensin Weddingin läpi Tegelin lentokentän läheisyyteen josta bongailimme muutaman laskeutuvan lentokoneen. Tästä jatkoimme Tegelin lähellä oleville järville jossa oli myös jonkinlainen kesänavajaisfestari. Paikalla oli aivan helvetin järkyttävän kuulosia saksalaisia pop/folk/humppa-bändejä joita fiilistelimme oman aikamme, kunnes oli taas aika jatkaa matkaa järven rannoille. Kiersimme Tegeler See-järven ja otimme lautan toiselle rannalle (matka oli n. 20 metriä...) josta jatkoimme Zitadellelle ja Spandauhun turistikauppojen ytimeen. Tässä vaiheessa olimme pyöräilleet jo +20 kilometriä joten kovin pitkään emme jaksaneet kierrellä. Spandausta otimme metron ja lähijunan kämpille jossa otimme pienet nokoset ennen illan varsinaista koitosta.
Tämän tahdissa tuli jammailtua

Spandau
Zitadelle
Planespotting

Olimme menossa siis itään kiertelmään baareja ja lopullinen kohde olisi baari nimeltä Gretchen. Aloitimme illan kuitenkin Ä-nimisessä paikassa Neukölnissä. Baari oli mukavan tunnelmallinen ja musiikki oikein hyvää. Nautimme pikaisesti oluet ja päätimme lähteä Gretcheniin, koska kello oli yli puolenyön ja emme halunneet jonotella koko iltaa. Saavuimme paikalle n. 0.30 ja aluksi emme meinanneet löytää koko paikkaa - se oli piilotettu hyvin vanhaan tehdashalliin eikä missään ollut kylttejä tai valotauluja ilmoittamassa paikan olemassaolosta. Ilmeisesti aika tyypillistä Berliinissä...

Jottai lintuja

No, maksoimme sisäänpääsystä 12 euroa vain huomataksemme, että paikka oli lähes tyhjä. Eihän me siellä lopulta jaksettu istua viittä minuuttia pitempään, ja jatkoimme takaisin Ä:hän ja sieltä edelleen Neukölnin baarikadulle. Tämän kadun baarit muistuttivat hämmentävän paljon toisiaan - jokaisessa oli kynttilävalaistus, vanhaa mummolan tapettia ja ränsistyneitä seiniä. Luonnollisesti tästä samankaltaisuudesta johtuen yhdenkään ravintelin nimi ei jäänyt edes mieleen. Muutaman lisädrinkin jälkeen kello lähestyi kolmea jossa vaiheessa joukkioon lyöttäytynyt saksalainen tyttö halusi viedä meidät vielä yhteen (ja ainoaan) Neukölnin yökerhoon.

Zitadelle

Klubi oli rakennettu ilmeisesti vanhaan kouluun ja voisin kuvitella, että sinne ei kovin moni paikasta tietämätön eksy. Ovella väsymys kuitenkin löi kovasti päälle ja päätimme, että 8 euron sisäänpääsy ja aamuun bailaus ei ole se mitä kehomme kaipaa, joten lähdimme käppäilemään metroa kohti. Silmät sulkeutuivat lopulta puoli kuudelta aamulla ja keho oli väsynyt mutta mieli tyytyväinen. Aapo sai vielä jossain vaiheessa paikalliselta kaveriltaan viestin, jossa sanottiin että jatkot alkais 5.20 Warschauer strassella... ei tosiaan menty.

Tegeler See

Lauantai meni lähinnä lepäillessä (3 tunnin päiväunet, uus ennätys!) ja illalla käytiin nauttimassa persialaisen ravintolan antimia. Annokset olivat valtavia ja ehkä hieman erikoisia minun makuuni (liha oli maustettu huonosti, liian erikoisia salaatteja). Tästä kävimme vielä pelaamassa muutaman erän pingistä kaverin kämpillä. Nyt sitten rauhouttumista ja arkeen paluuta muutama päivä.

Jesus on mushrooms
Lopuksi vielä pyöräreitti (jaettu kahteen karttaan kun Google Maps ei tajua lauttareittejä):