Sunday, March 25, 2012

Taistelu Intiasta

Intian reissu nyt siis realisoituu, lentoliput on jo varattu ajalle 1.-30.4. Kaikki muu onkin edelleen epävarmaa ja näin luultavasti jatkuu vielä viime hetkille asti. Tällä hetkellä taistellaan viisumien kanssa: kohdemaasta sanottiin että en välttämättä pysty työskentelemään turistiviisumilla vaikka se on muille aiemmilla reissuilla onnistunut. Nyt sitten selvitellään, että joudunko hakemaan business-viisumia, joka minun täytyis hakea pikakäsittelyllä että ehdin saada sen ennen reissuun lähtöä.


Lisäksi kohdeyrityksen puolelta ei olla laitettu tikkua ristiin "integraation" puolelta. Kukaan ei ole halunnut suositella minulle mitään majoitusta ja itseasiassa jouduin etsimään työpaikan osoitteenkin verkosta itse. Toivottavasti tuo nyt on se oikea toimisto... Lisäksi koko työnhakuprosessi on ollut aivan helvetillinen läjä byrokratiaa ja lappujen täyttelyä. Mitä ihmettä se yritys tekee minun isän ja äidin tiedoilla? Miksi minun pitää ilmoittaa yläasteen päästötodistuksen keskiarvo? Nämä ovat mm. niitä asioita jotka ei oikein tähän perisuomalaiseen junttiajatteluun sovi. Kaiken lisäksi kuukauden asuminen hotellissa ei oikein houkuttele.

Mutta on tässä jotain positiivisiakin puolia ilmennyt. Töissä on vapaa asukoodi eli työskennellä saa shortseissa ja risassa t-paidassa. Työajat ovat liukuvia ja työpäivät ilmeisesti jopa hieman lyhyempiä kuin täällä minulla nyt. Lisäksi paikka sijaitsee Delhin valtavalla kampusalueella, eli meno on varmaan hieman rennompaa kuin vanhoillisessa ja köyhässä osassa kaupunkia.

No, tässä tuli nyt tätä valitusta, mutta olen silti todella innoissani kun pääsen tutustumaan uuteen kulttuuriin vähän pidemmäksi aikaa.

No comments:

Post a Comment